Klahn Arkitekt & Byggerådgivning er først tilfreds, når vores kunder er tilfredse.

Tilfredse kunder er den bedste reklame, vi kan få. Vi tilstræber derfor altid, at gøre alt hvad vi kan for at du som kunde får en god oplevelse. Og gerne lidt til.

Da tilfredse kunder er firmaets omdrejningspunkt og en af vores vigtigste målsætninger, måler vi løbende vores kunders tilfredshed.

Men som kunde hos os skal du ikke kun være tilfreds med vores rådgivning. Du skal selvfølgelig også være tilfreds dit byggeprojekt som helhed. Derfor undersøger vi også løbende, om du er tilfreds med den rådgivning, du eventuelt modtager fra vores samarbejdspartnere.

Det gør vi for at sikre, at vores samarbejdspartnere lever op til den høje kvalitet, vi tilstræber, et byggeprojekt skal have.

Er du kunde hos os, skal du aldrig være i tvivl om, at du får kompetent rådgivning, den bedste service og en projektering af højeste kvalitet ved at vælge os. Du skal kunne mærke, at kvaliteten afspejler sig i alt hvad vi gør – fra det første møde til opgaven er afsluttet.

Vi kvalitetssikrer løbende vores kunders tilfredshed

Vi er først tilfredse, når kunden er tilfreds.

Vi vil derfor godt vide, hvad der har været godt og dårligt, og om der er noget, som vi kan gøre bedre. Det er med til at sikre, at vores rådgivning er kompetent, og at vores kunder er klædt ordentligt på til at træffe de rigtige valg under byggeriet. Ligeledes er det vigtigt for os, at kemien med byggerådgiveren er i orden.

Vi undersøger derfor vores kunders tilfredshed efter hvert enkelt projekt/rådgivningsopgave ved, at spørge ind til kundens opfattelse af forløbet på et digitalt spørgeskema, som vi udsender på mail.

Her vurderer vores kunder blandt andet om vi leverer til tiden, – er faglige dygtige, – samlet set er tilfredse med vores indsats m.m. Klik for at se nogle af de spørgsmål vi stiller til vores kunder, samt live opdaterede resultater fra de forgående spørgeskemaer, – SE KUNDESPØRGSMÅL OG RESULTAT FRA VORES SPØRGESKEMA HER

Du kan også sende ris eller ros på mail til info@klahn-arkitekter.dk.

Vi tilpasser altid rådgivningen til dine rådgivningsbehov

Ikke to kunder eller opgaver er ens. Vi tilpasser derfor altid vores rådgivning til præcis dine ønsker og behov, din økonomiske situation samt den aktuelle opgavetype.

Da alle rådgivningsopgaver er unikke, vil rådgivningsaftalen blive udarbejdet ud fra en grundig forventningsafstemning med dig som kunde.

Derved betaler du altid kun for det, som du har behov for i forhold til den opgave, du skal have løst..

Rådgivningsaftalens omfang afhænger af dine behov. Måske du blot har brug for gode råd i opstartsfasen eller hjælp til at indhente eller vurdere håndværkertilbud. Men vi hjælper dig også hele vejen igennem dit byggeprojekt fra idé til færdigt projekt. Du bestemmer.

Vi passer på dine penge

God rådgivning handler i høj grad om at passe på kundens penge og sørge for, at de rækker længst muligt. Vi gør derfor en dyd ud af, at rådgivning skal kunne svare sig for dig rent økonomisk, hvor vi gør alt for at finde de besparelser, der måtte være i dit byggeprojekt.

For os er en besparelse også, når der er opgaver, som det er muligt for dig som kunde selv at udføre i stedet for at lade os udføre dem for dig.

Det kan f.eks. være opgaver som indhentning af dokumentation hos kommunen, selv at sende udbudsmateriale ud til de tilbudsgivende byggefirmaer eller selv udfylde materialelisten. Hvor meget du selv vil stå for, og hvor meget af arbejdet, du overlader til os, bestemmer du..

For os er det vigtigst, at du bruger pengene på vores rådgivning bedst muligt og får mest mulig værdig for pengene.

Vi arbejder ikke for dig men med dig

Vi plejer at sige, at vi ikke arbejder for vores kunder – men med vores kunder.

For os er det vigtigt, at kunden ikke står med som tilskuer til byggeprojektet men derimod er en aktiv deltager. Vores erfaring er, at det bedste byggeri bliver udført ved at have et godt samarbejde og en god dialog med kunden fra start til slut.

Et godt, detaljeret og gennemarbejdet byggeprojekt, indbefatter, at der altid vil være en masse spørgsmål og beslutninger, som kunden skal forholde sig til samt tage stilling til. Vores erfaring er også, at det nogle gange kommer bag på kunden, hvor mange valg, der skal træffes, når et byggeprojekt skal udarbejdes med en sådan præcision, at uforudsete opgaver og ekstraregninger undgås. Vi hjælper dig med at træffe disse valg, så dit byggeprojekt kommer til at forløbe fri for overraskelser undervejs.

En stor fordel ved at have godt samarbejde er, at du som kunde hele tiden selv er en del af projektet og ikke pludselig føler, at du mister grebet om det.

Altid en professional rådgivningsaftale

Vi bruger altid en professionel rådgivningsaftale, hvor rådgivningsydelsen er klart beskrevet.

Vores rådgivningsaftale tager udgangspunkt i ABR89, som er et standard regelsæt for, hvordan en kunde (bygherre) og en rådgiver skal forholde sig til hinanden.

ABR89 står for “Almindelige Bestemmelser for Teknisk Rådgivning og Bistand” og er lavet i samarbejde mellem Praktiserende Arkitekters Råd, Dansk Ingeniørforening, Ingeniør-Sammenslutningen og Boligministeriet i 1989.

Bestemmelserne i ABR89 er ikke lovpligtige og skal derfor noteres i kontrakten, som en del af aftalegrundlaget for at være gældende.

ABR89 opstiller en række vigtige punkter, der skal tages stilling til i forbindelse med rådgivningen, og som er vigtige at få med i aftalen for at sikre en ordentlig proces.

Vores rådgiveraftale indeholde bl.a. følgende:

Vores navn, adresse og CVR-nr.

  • Kundens navn og adresse
  • Præcis beskrivelse af rådgivnings omfang
  • Hvornår rådgivningen skal være færdig
  • Forsikringsforhold
  • Hvorvidt kunden selv skal udføre dele af opgaven (hente tegninger hos kommunen, beskrive alle materialer og lign.)
  • Eventuelle ekstra udgifter til eksterne rådgivningsydelser (ingeniør, landmåler, geoteknikker)
  • Betalingsforhold.

Kun en ansvarlig kontaktperson under hele rådgivningsforløbet

Når du er kunde hos os, får du tilknyttet en ansvarlig byggerådgiver, der følger dit projekt fra start til slut. Det er den samme byggerådgiver, der er tovholder for dit projekt hele vejen igennem forløbet.

Det har bl.a. de fordele, at:

  • din byggerådgiver altid kender dit projekt ned til mindste detalje
  • du ikke skal lære flere forskellige rådgivere at kende.
  • du skal ikke have kontakt med flere forskellige rådgivere.
  • der ikke sker misforståelser eller tab af vigtige informationer, når projektet skifter hænder mellem forskellige rådgivere.

En byggeopgave skal være en god oplevelse for kunden

Et byggeprojekt er ofte en større investering, både når det handler om nybyggeri, renovering, til, – eller ombygning. Jo flere penge, der er i spil og jo større et projekt er, desto større er risikoen også for, at noget kan gå galt, eller at byggeriet ikke lever op til det forventede.

Vi oplever desværre engang imellem kunder, som har haft en rigtig dårlig oplevelse med byggebranchen, og hvor det på den ene eller anden måde er gået galt.

Årsagen til, at det er gået galt er næsten altid, at en byggerådgiver eller et byggefirma ikke har været grundige nok og derved har overset vigtige ting undervejs. En anden årsag er, at kommunikationen mellem byggerådgiveren eller byggefirmaet og kunden ikke har været tilstrækkelig.

Vi tilstræber både grundighed og en god dialog hele vejen igennem projektet, hvor du som kunde er i fokus.

For os er det vigtigt at:

  • Du føler, at du er en del af dit eget projektet, og at der er styr på tingene. Du skal ikke gå med en fornemmelse af, at du ikke kan overskue opgaven og er bange for, om projektet ender godt.
  • Du ikke er i tvivl om, at det har været den rigtige beslutning at gøre brug af byggerådgivning.
  • At du under byggeriets udførelse løbende skal føle, at projektet bevæger sig i den rigtige retning og at du glæder dig til at se det færdige resultat.

Når en kunde ikke føler, at deres byggeri har været en god oplevelse kan det skyldes mange ting, eksempelvis:

  • Kundens forventninger til det færdige resultat levede ikke op til det færdige resultat.
  • Byggerådgiveren havde ikke styr på byggeopgaven og var ikke dygtig nok.
  • Byggeriet endte med, at blive væsentlig dyre end det der var aftalt.
  • Byggetilsynet havde overset væsentlige mange fejl og mangler, som først blev opdaget efter afleveringen af byggeriet.
  • Byggefirmaet var ikke dygtige nok til deres arbejde, så meget af arbejde måtte laves om af et andet firma.
  • Byggeriet blev væsentlig forsinket pga. at omfanget af fejl og mangler var stort.
  • Kunden har selv måtte bruge urimelig mange timer på, at redde deres byggeri.i vil gøre alt for, at din byggeopgave bliver en god oplevelse, således at du kan sove trygt og roligt under hele byggeprojektet og således, at du føler at din investeringer har været det hele værd og du er glad for det færdige resultat

Vores rådgivningskoncept er testet igennem 14 år

14 års erfaring med rådgivning

Rådgivning til private boligejere kræver bred viden inden for både byggeteknik og økonomi. Det kræver også en god menneskelig forståelse, hvor det at sætte sig ind i den enkelte kundes livssituation er en stor del af det at kunne rådgive.

Med 12 års erfaring er vores rådgivningskoncept efterhånden blevet udviklet og tilpasset, så vi i dag ser os selv som en af de stærkeste aktører på markedet, når det gælder rådgivning til private.

Vi ved hvordan vi skal formidle, korrigere og lede et byggeri for den private bygherre, så kunden kan føle sig tryg under hele byggeforløbet fra start til slut.

Grundlægger og stifter af Klahn Arkitekt og Byggerådgivning Bjørn Bo Klahn har bl.a. andet hentet sin erfaring gennem sit virke i Bolius Boligejernes Videncenter A/S, hvor han gennem 12 år har været med til at udvikle og forbedre Bolius’ rådgivningskoncept til private bygherre .

Bliv kontaktet

Udfyld nedenstående formular og vi kontakter dig snarest muligt eller senest inden for 24 timer




    Titel